top of page

Kultur- og verdispillet

Moro | Virtuell eller Live | På alle språk | Hvor som helst

Multi player

Kultur- og verdispillet for grupper på 3-6 personer

Slik fungerer spillet

Spillet kjøres i grupper på 3-6 personer via bærbar datamaskin, smarttelefon eller nettbrett. Dere kan få medfølgende spillbrett med deres logo på, og dere velger også om våre ansatte kjører spillet for dere eller om dere gjennomfører det selv.

Det er tre hovedkategorier i spillet inkludert spørrekonkurranser og dilemmaer for å framprovosere gode gruppediskusjoner. Spillet tar mellom 60-75 minutter å gjennomføre i aktiv spilletid.

Kategori 1 – Gruppediskusjoner

Ryggraden i spillet er en serie engasjerende spørsmål om kultur, verdier, atferd og organisering. Målet er å samkjøre deltakernes tolkninger og å oppmuntre til diskusjon. Disse dataene brukes i debriefen etter spillet.

Kategori 2 – Case studier og dilemmaer

Bruk av dilemmaer er en effektiv måte å gjøre verdier og atferd mer håndgripelige. Når de er satt i en kontekst deltakerne kjenner igjen, er forståelsen av verdiene mye høyere.

Category 3 – Trivia Quiz

Gjennom hele spillet dukker det opp morsomme quizer som fungerer som «sorbet mellom måltidene». Dette får fram latter, skaper samhold og bidrar til en åpen diskusjon.

Single player

Kultur- og verdispill på individnivå 

Slik fungerer spillet – ta læringen til neste nivå

Når spillet spilles på individnivå oppfordres spillerne til å lære ved å løse oppdrag og utfordringer og komme seg videre til nye nivåer – alt i et morsomt spillformat.

Level 1 – Forstå det store bildet

Spillet begynner med en introduksjon til organisasjonens «hvorfor»; hva som definerer kultur og verdier og hvorfor de er viktige. For en enda bedre forståelse, ta med et kapittel om bedriftens historie, visjon og strategi.

Level 2 – Verdiene i detalj

Denne delen inneholder detaljerte beskrivelser av hver verdi fra forskjellige perspektiver for å sikre riktig forståelse. Spillerne blir bedt om å reflektere, svare på spørsmål og bli testet – alt i et morsomt konkurranseformat.

Level 3 – Atferd

Koblingen mellom verdiene og effektiv og ønsket atferd blir utforsket i detalj. Dilemmaer og case studier er med på å gjøre atferden mer håndgripelig – når de settes i en kontekst deltakerne kjenner igjen er forståelsen mye høyere.

The Art Heist

Samarbeid med verdens beste IT-sikkerhetsmyndighet og knekk Hackeren igjen!

The Art Heist
Online Office Game

Det virtuelle spillet som skaper positiv energi i ditt team!

Online Office Game
Online Icebreaker Game

Gjør noe engasjerende og morsomt under deres virtuelle møter, eventer eller konferanser

Online Icebreaker Game
Beat the Hacker

En hacker har tatt kontroll over datafilene dine. Kan du låse dem opp på 45 minutter?

Beat the Hacker

Utforsk Virtuelle Teambuildinger

Live data til debrief

Dere får tilgang til alle dataene fra spillet live via et dashbord. Bruk informasjonen til å debriefe live eller til å måle deltakelsen og engasjementet. Sammenlign land, divisjoner, team, funksjoner, yrkeskategorier, med mulighet til å se hva den enkelte gruppe har svart.

Level 4 – Lev ut verdiene med «booster» oppdrag

Gå fra ord til handling ved å utføre konkrete handlinger i tråd med verdiene og ønsket atferd. Hver gang deltagerne utfører handlinger, logger de det i spillet og samler poeng for seg og/eller sitt lag.

Live data

Utrullingen kan følges live via dashboard, og deltakelsen og engasjementet måles. Sammenlign land, divisjoner, team, funksjoner, yrkeskategorier, osv med mulighet til å se hva den enkelte har svart.

Lær på en engasjerende måte

Vi bruker et variert innhold sammen med alle typer media for å øke lærings- og engasjementsgraden. Appen sørger for at spillerne leser, ser videoer, svarer på spørsmål, spiller quiz, tar bilder og samhandler med andre ansatte (om mulig).
Læringsdelen av spillet er designet til å maksimere forståelse ved bruke av eksempler og dilemmaer.

Skreddersydd til din organisasjon

Vi skreddersyr alltid spillet til deres unike kultur og verdier. Ved å bruke smarte maler og gi dere gode eksempler på innhold kan dette gjøres på så lite som to uker.

En ny, engasjerende måte å kommunisere på

I motsetning til Powerpoint-presentasjoner eller tradisjonelle analoge spill, gir Kultur- og verdispillet en moderne og dynamisk løsning som ansatte virkelig liker å være en del av. Spillet kan tilpasses den unike kulturen i din organisasjon og kan designes med en ledetid på rundt to-tre uker.

Vi er eksperter på å hjelpe dere med å få budskapet ut til alle i organisasjonen på en engasjerende måte. Vår teknologi tilbyr full fleksibilitet når det gjelder hvordan og hvor du vil lansere.

bottom of page